Alla inlägg under september 2009

Av Irene - 28 september 2009 22:38

Har nu börjat få lite fart på inredningen av mitt dressing room.

Ska bara flytta runt lite på prylarna tills det känns bra! ;-)  

L har gett bort träningsbänken till Bälinge IF som behöver den bättre!

Den fina spegeln och provdockan har jag köpt av den den duktiga vännen Ann-Helen på Himlarum i Trosa, sidebordet köpte jag av Mira och pallen som jag målat vit och klätt med spets på Biskopsgården. Den gamla symaskinen är från mitt gamla hem i Eskilstuna, ett loppisfynd.  

Av Irene - 21 september 2009 21:23

Jag laddade ner Google Chrome i min dator via en länk på sökmotorns plats. Det skulle snabba upp min sega dator från förra seklet!


Vad som hände var att jag blev SMITTAD! För första gången i mitt liv har jag fått ett datavirus!


Viruset raderar ut alla mina öppnade mail och de går inte att återskapa. Jag har kört virusskyddets rensning tre gånger och varje gång har det tagit bort två virus som upptäckts och sedan har det lik förbannat funnits där när man startar om datorn..........


Jag är så ledsen för det har medfört att mina försäljningar och köp på Tradera har försenats och en massa oro - har mina konton blivit länsade? Det är ju kontouppgifter som enligt tidningen SVD är målet för detta virus. Uäääääh!!

Av Irene - 14 september 2009 20:28

Så jag tog och tog fram lite pyssel..... Några decouperade galgar och några strutar blev det.


 

Av Irene - 13 september 2009 14:12

Känner mig lite bättre men inte helt bra idag.


Har varit och shoppat lite på Biskopsgården där jag inte kunde motstå denna underbara tunika i vitt....

    


Och så blommar min bouganvillea i sovrumsfönstret........


Av Irene - 12 september 2009 16:41


Kammarjusstake i trä (benvit/krackelerad patina)

Liten spegel med ängladekoration, vit


Täcke/pläd/överkast till enkelsäng

(finns 2 st)

Lampetter (finns 2 st) Av keramik med ljushållare i metall, bredd 13 cm, total höjd ca 27 cm

100 kr/st


Av Irene - 12 september 2009 15:45

Jag försöker sälja några av mina "alster" på Tradera. Men det brukar oftast sluta med att jag KÖPER en massa prylar i stället.


Är det någon som är intresserad så är mitt alias "Laxen-47" ......


Önskar att jag hade ett större hus....

Såg hos Maria i Biskopsgården att Prästbostället i Bälinge är for sale - men hur har dom fotograferat?? Verkar vara värsta vidvinkeln.... Alla dörrar i huset är typ 1,5 m breda. Ska nog kolla om det är någon visning framöver. Behöver iaf ett eget hus. För L är inte lika entusiastisk som jag över att förvandla huset i Bälinge till en dröm i vitt....


Lev väl!


Irene

Av Irene - 11 september 2009 17:32

Jag vill ju så gärna att min blogg ska hitta till så många som helst  eller tvärs om - i "Cyberspace" har jag sett att många gör tävlingar på sina bloggar.


Tyvärr så vet jag inte hur man gör ännu... typiskt mig va!? Därför lottar jag nu ut en shabby galge (se mina annonser på Tradera under rubriken shabby) till den som visar mig hur man gör eller länkar mig till sin blogg. De 3 första vinner!


Av Irene - 10 september 2009 10:38

Jag undrar idag lite över manligt/kvinnligt....


Varför tror män t ex att de "hjälper till" i hemmet när de ställer den urdruckna kaffekoppen på diskbänken när de har druckit sitt frukost-te? När diskmaskinen gapar tom 1 dm därifrån och de lika gärna kunde ställt in den på en gång!

Presentation

Omröstning

Vad tror du blir nästa trendfärg inom heminredningen?
 "Svart"
 "Guld"
 "Vitt"
 "Annat"

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards