Alla inlägg under april 2011

Av Irene - 17 april 2011 12:11

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12894494.ab


Jag har varit i Grekland många gånger - men troligen för sista gången. Jag blev heligt förbannad när jag läste om Anna som våldtagits och förnedrats ytterligare av myndigheterna när hon anmälde detta. Hennes skador talar för sig själva och vittnar om att det knappast varit frivilligt....... Tårarna rinner när jag skriver detta. Jag tycker att vi svenskar ska bojkotta Grekland som resmål tills

1. Diplomaten bett alla svenska kvinnor om ursäkt och

2.Våldtäktsmannen döms och fängslas för sitt brott.


Själv har jag vid flera tillfällen sagt att jag valt Grekland före t ex Spanien för att folket är så vänliga - men det har jag nu omvärderat.


Vid några tillfällen har jag till och med bevittnat hur kvinnor och män ur lokalbefolkningen idkar samlag på stranden i Olympic Beach, Katerini . Frivilligt förvisso och kanske mot betalning, vad  vad vet jag, i alla fall mitt ibland badande småbarn - så där är moralen inte hög, precis. Ingen verkade bry sig......

Av Irene - 16 april 2011 16:05

Do not stand by my grave and weep
I am not there. I do not sleep
I am thousand winds that blow
I am a diamond glint on snow
I am the sunlight ripened grain
I am the gentle autumn rain
When you awake in the morning hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circling flight
I am the soft starshine at night
Do not stand by my grave and cry
I am not there...I did not die

Av Irene - 12 april 2011 22:07

Det tar lite tid.... men nu är i alla fall sovrumsprojektet igång. De gamla aprikos tapeterna från 80-talet är nedrivna och väggarna spacklade. Tapeterna blir dessa:     

I sovrummet                  I hallen mellan rummen     I biblioteket

Till sovrummet behöver jag tips på ett överkast ifall det jag köpte inte passar i färg det är ju jättesvårt att se på bilderna om det inte passar i sovrummet kanske det passar i biblioteket?

  eller det här från Myrra??  

jag har ett litet överkast som bara täcker ovandelen på bädden och inte ut på sidorna som jag kommer att ha uppepå också så det blir liksom lager på lager......

och funderar nu på att köpa mattan från Nyblom&Kollén Bilden har jag lånat från Maud i http://www.gardsromantik.se/ som säljer den i sin web-butik

Jag hade tänkt att köpa klickgolv från IKEA till detta men så går dom och slutar med golv!!! :( Sen ska dom bara ha golv i Uppsala och Helsingborg och just det som jag ville ha har utgått ur sortimentet så just nu har dom det inte hemma för dom inväntar en ersättare och den kommer först när alla varuhusen sålt slut på det gamla sortimentet. När jag sist kollade så fanns "mitt golv" (Tundra i vitlasyr) fortfarande kvar i Göteborg och Jönköping. Så jag står i valet och kvalet att ha is i magen eller åka till Jönköping och chansa på att dom inte har sålt det under tiden jag är på väg dit - dom reserverar nämligen inget ens mot förhandsbetalning. Jag hittar inget annat billigt golv i den stil jag vill ha - men tar tacksamt emot tips ;)

Av Irene - 12 april 2011 21:22

jag skrev nåt här, tiden räcker liksom inte ibland.


Jag hade en rolig helg med besök på Stockholms Medeltidsmarknad med barnbarnet Ville och dotter Linda i lördags. Vi tittade på riddare som kämpade i tvekamper med svärd, dansande björnar och prova på att skjuta med pilbåge, marknad och ridning på riddarhäst med mera.    Så nu är det stor risk att Ville sadlar om från pirat till riddare. Och jag har börjat planera att göra en mantel och sköld till honom. Kanske Södermanlands vapen skulle passa? Eller kanske konungens?  Eller kanske rentav Magnus Ladulås? Eller kanske alla tre?

 


Här är Ville och Björnen ;)     

Presentation

Omröstning

Vad tror du blir nästa trendfärg inom heminredningen?
 "Svart"
 "Guld"
 "Vitt"
 "Annat"

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards