Alla inlägg under januari 2010

Av Irene - 14 januari 2010 16:27

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6154283.ab


Detta är ju skandal! Hörde på radion igår om ännu en familj, i Märsta som inte får ut ett öre på försäkringen för sin stulna SAAB 9-3 för att försäkringsbolaget IF påstår att bilen är så säker att den inte går att stjäla utan nyckel om den är nyare än 1997 års modell. Samtidigt har nästan 300 SAAB:ar stulits 2009! Och i varenda efterlysning vid bankrån och väktarrån och dylikt brukar det figurera en SAAB av nyare modell.


Och man tycker ju att det nästan är på gränsen när försäkringsbolaget påstår att 95 % av de stölderna är riggade!!


Man undrar sedan stillsamt om inte IF begår en stöld då de låter SAAB-ägare teckna försäkring på dessa bilar och betala dyra försäkringspremier utan att berätta att de inte tänker betala om bilen stjäls........


Att sedan en vanlig människa inte har råd att processa i domstol mot det stora försäkringsbolaget och har väldigt liten chans till upprättelse är ju bara ett  ytterligare argument att byta bolag.



Av Irene - 12 januari 2010 20:25

http://anithas.blogg.se/2010/january/golvvarme-kap-ii.html?_tmp=3f19c6ef874ec8f6e5dc33acc5e0c4279d8667d9


Jag har råkat ut för något liknande. Det var när jag skulle hämta ut dom där hajpade skorna (som dessutom var två storlekar för små!). Det var så länge sen jag köpte dom på Tradera att jag nästan hade glömt bort det.


När jag kom hem från jobbet kl.18.47 så låg det en lapp att de (posten) sökt mig kl.13.21 för att leverera paket. Eftersom jag, som de flesta andra är på mitt arbete kl.13.21 så var jag ju inte hemma för att kvittera ut paketet. Men det fanns ett 020-nummer där man kunde boka tid för leveransen. Sagt och gjort jag ringde numret och efter tryck ett för att komma hit och tryck två för att komma dit etc så möttes jag av en telefonsvarare som talade om att utlämningsstället stänger 19.00


Nästa dag skyndade jag mig hem från jobbet för att hinna innan 19.00 ringde jag igen för att boka leverans och då fick jag btw prata med en riktig människa!!! Han sa att nu hade mitt paket gått vidare till ett annat utlämningsställe inne i stan som stänger 18.00


Jag frågade om de inte kunde låta lantbrevbäraren ta med paketet men fick till svar att det måste absolut kvitteras av mig personligen eftersom det var skickat från England så det gick inte att ordna. Jag förklarade att jag måste ta ledigt från jobbet två timmar och åka två mil extra för att hämta ett paket - men ingen särbehandling här inte.... Dessutom var det dagarna innan jul så det skulle dröja många dagar innan jag kunde komma och hämta paketet. Jag gav upp.


Då tog L och ringde en kompis som bor i byn och jobbar på Posten ..... nästa dag låg skorna i brevlådan!

  


Resten är historia - skorna fick en ny ägarinna med storlek 37 och det är jag glad för   

Av Irene - 7 januari 2010 10:58

  

En superduper eldkorg som jag fick av kära syster och svåger, är inte invigd ännu, men i alla fall monterad och klar och till helgen kommer barnbarnet Oscar och då ska vi grilla korv efter bion!!!     

Presentation

Omröstning

Vad tror du blir nästa trendfärg inom heminredningen?
 "Svart"
 "Guld"
 "Vitt"
 "Annat"

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards