Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Parfumes

Av Irene - 17 augusti 2011 19:47

Jag har en mani (till). Jag köper dyra parfymer - eller egentligen är det väl oftast EdT förstås! Idag skulle jag leta i mitt badrumsskåp efter ett hårtoningsschampoo som jag hade för mig att jag hade där. Längst bak i skåpet hittade jag en oöppnad av min absoluta favorit - dvs Jean Paul Gaultier "classique". Jag börjar nog bli senil för jag har inget minne av när jag köpt den. Jag har en nästan nyöppnad som jag använder just nu.


Tänkte väl att det är dags att städa lite i förrådet redan i helgen för jag tog med en Versace till Linda som jag trodde skulle passa henne...... Nu började jag städa ordentligt. Och hittade en liten förmögenhet. Herregud jag kommer aldrig att kunna göra slut på allt detta för jag går ju alltid tillbaka till favoriten nr 1 som ovan.


Jag ska ta med mig ett gäng till jobbet och höra om det är någon som vill ge en slant för en flaska som kostat minst 3 och dom flesta runt 5 hundra kronor! Någon ännu dyrare.


Jag har:

JOOP (äpplet) 75 ml - hälften kvar

Armani Sensi 50 ml - 2/3 kvar

You Rock (Laila Bagge) - 30 ml 299 kr - öppnad nästan orörd

Bulgari EdP 50 ml - lite drygt hälften kvar

Juicy Couture - 50 ml öppnad och lite taget mer än 2/3 kvar

Bulgari Jasmin Noir 30 ml - öppnad nästan orörd

Guerlain Idylle 50 ml - köpt för 600 kr lite lite taget men nästan orörd

Boucheron Saphir 50 ml mer än 2/3 kvar

Kenzo very sensual white oil eg ingen parfym utan en kroppslotion i sprayform 50 ml hälften kvar

The Different Company 50 ml mycket dyr kostade 1100 kr och drygt 2/3 kvar

Evidence EdP 50 ml (Yves Rocher) - öppnad men orörd

Yria EdP (Yves Rocher) öppnad men orörd

Catsuit EdP 100 ml nästan orörd

Valentino EdP 50 ml nästan orörd

Vera Wang Glam Princess 50 ml orörd

Thierry Mugler ALIEN 30 ml 2/3 kvar

BOSS Intense öppnad lite taget

Elisabeth Arden Provocative Woman 30 ml - ha ha där kom den första som var nästan slut!! ;)

Elisabeth Arden 5th Avenue  30 ml lite taget mer än 2/3 kvar

Jean Paul Gaultier classique 50 ml oöppnad

Morgan de Toi 50 ml mer än 2/3 kvar

Salvador Dali Daliflor 50 ml 2/3 kvar

Samba Nova 2/3 kvar

 Voile d'Ambre (Yves Rocher) 50 ml öppnad - provad kanske

Salvador Dali Dalimania 30 ml  öppnad nästan orörd

Jean Paul Gaultier Classique 75 ml 2/3 kvar

Paco Rabanne Black XS Rock and Roll 80 ml  oöppnad kostade 600



Usch när jag räknar ut priset på dessa inser jag att jag nog borde gå i terapi.

Det blir ju många pengar.... ;)


Dessutom har jag miniatyrflaskor av diverse sort


Men som sagt kanske jag kan kränga iväg dom om inte här eller på jobbet så kanske jag kan sälja dom på Loppis på söndag??!!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Irene - 21 augusti 2012 18:57

Ja nu är jag här igen. Enda frågan idag är: Hur ska man förhålla sig till gamla X som försöker ta sig in i ens liv efter åratal av tystnad? Numera finns ju Facebook och hur ska man utan att vara "oartig" tacka nej till folk som vill bli ens vänner tr...

Av Irene - 26 oktober 2011 18:58

som L har lovat bygga av vårt gamla linneskåp i vårt "dressing room"..... Och jag jobbar på att fylla det med nya skor.   Jag fick paket från Brandos idag!   Ett par röda från Biviel:     Ett par khaki frå Tamaris:             Och ett pa...

Av Irene - 24 september 2011 07:56

Av Irene - 24 september 2011 07:30

  Tretti.no er nordens største nettbutikk for hvitevarer.         gå in på http://www.ekteinterior.com/2011/09/vinn-et-gavekort-pa-1000-kr-fra.html  ...

Av Irene - 11 september 2011 13:51

Säljer här en vägghylla. Helt ny ligger i sin originalförpackning.   Jag kan leverera den i Eskilstuna/Solna/Uppsala efter ök.   http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50093761     ...

Presentation

Omröstning

Vad tror du blir nästa trendfärg inom heminredningen?
 "Svart"
 "Guld"
 "Vitt"
 "Annat"

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards